Публічний звіт голови Чаплинської районної державної адміністрації за підсумками роботи у 2017 році

І. Загальні питання

 

  1. Адміністративно-територіальний устрій, стан розвитку об’єднаних територіальних громад.

Чаплинський район утворено у 1923 році. Загальна територія району становить понад 1720 км2, що становить 6,0 % території області. Районним центром є селище Чаплинка, віднесене до селищ міського типу у 1956 році.

Район на півночі межує з Каховським, на сході з Новотроїцьким, на заході з Олешківським, південному заході з Каланчацьким районами, на півдні омивається водами солоного Сиваського озера. Район характеризується унікальним для степової зони комплексом природних рекреаційних умов і ресурсів. Насамперед, це гідрогеологічні умови і орографічні особливості території: рівнинність, відсутність різких природних бар’єрів. Клімат району помірно континентальний, посушливий. Зима в основному тепла, малосніжна, осінь і весна часто сухі й сонячні.

На території Чаплинського району утворено 4 об’єднані територіальні громади, а саме:

– Асканія-Нова ОТГ (смт Асканія-Нова, с. Новий Етап, с. Питомник, с. Іллінка, с. Молочне, с. Комиш, с. Маркеєво);

– Хрестівська ОТГ (с. Хрестівка, с.Світле, с. Надеждівка, с. Долинське,                        с. Новонаталівка, с. Наталівка, с. Шевченка, с. Маячинка, с. Рогачинка);

– Чаплинська ОТГ (смт Чаплинка, с. Нове, с. Червоний Яр, с.Першокостянтинівка, с. Кучерявоволодимирівка, с. Кудряве, с. Червона Поляна, с.Новий Гай, с.Магдалинівка, с.Андріївка, с. Чорна Долина, с.Балтазарівка, с.Морозівка, с. Рачівка, с.Скадовка, с.Білоцерківка);

– Присиваська ОТГ(с. Григорівка, с. Павлівка, с. Нововолодимирівка,                                   с. Строганівка, с. Іванівська).

Крім них в районі ще діють 2 сільські ради, які не увійшли ні до однієї з об’єднаних територіальних громад.

 

  1. Організаційно-кадрові питання

Протягом 2017 року головою райдержадміністрації видано 510 розпоряджень. Найбільша їх кількість видана з питань: використання і охорони землі – 111; прав і свобод громадян – 82, бюджету і фінансів – 70; материнства і дитинства – 44;  житлово-комунального господарства – 16, оборонної та мобілізаційної роботи – 14, сім’ї й молоді – 14, соціально-економічного розвитку – 11, соціального захисту населення – 9; охорони здоров’я – 3, культури – 2;

Прийнято 13 розпоряджень про схвалення районних програм та 26 про схвалення внесення змін до районних  програми.

Протягом 2017 року керівництвом райдержадміністрації проведено 57 нарад                    (в т.ч.: апаратних – 23, з державними службовцями районної державної адміністрації   – 8, з виконавчими органами місцевого самоврядування – 6, засідань координаційної ради органів виконавчої влади та місцевого самоврядування – 11, наради із керівниками силових структур – 9). Також проведено 12 засідань колегії райдержадміністрації, на яких розглянуто 64 питання (було заплановано 49 питань).

Проведено 12 засідань колегії районної державної адміністрації, на яких розглянуто 72 актуальних питання, що стосувалися розвитку та життєдіяльності району, за результатами прийнято 70 рішень (64 розпорядження та 6 доручень)

Питання, які розглядалися на засіданні колегії райдержадміністрації:

  1. Про стан призначення житлово-комунальних субсидій населенню району за 2016 рік.
  2. Про стан флюорографічного обстеження населення району за 2016 рік.
  3. Про план комплектування в районі донорських кадрів у 2017 році та підсумки роботи за 2016 рік.
  4. Про легалізацію зайнятості та заробітної плати в районі.
  5. Про роботу по виконанню у районі актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, розпоряджень і доручень голів обласної та районної державних адміністрацій та стан виконавської дисципліни за підсумками 2016 року, І кварталу 2017 року, ІІІ кварталу 2017 року.
  6. Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2016 рік в районній державній адміністрації та виконавчих органах місцевого самоврядування.
  7. Про виконання районної комплексної програми матеріально-технічного забезпечення призову, приписної кампанії та мобілізаційних заходів на 2016 рік.
  8. Про стан виконання районних програм.
  9. Про виконання програми економічного, соціального та культурного розвитку Чаплинського району на 2016 рік.
  10. Про виконання районного бюджету та місцевих бюджетів району за 2016 рік, за І квартал 2017 року.
  11. Про стан підготовки агропромислового комплексу району до проведення весняно-польових робіт у 2017 році.
  12. Про стан розрахунків за спожиті енергоносії та житлово-комунальні послуги в районі.
  13. Про звіт начальника управління соціального захисту населення районної державної адміністрації щодо діяльності підрозділу за результатами 2016 року.
  14. Про хід виконання районної програми «Питна вода Херсонщини» на 2011 – 2020 роки та стан водозабезпечення населених пунктів району.
  15. Про внесення змін до районної комплексної програми матеріально-технічного забезпечення призову, приписної кампанії та мобілізаційних заходів на 2017 рік.
  16. Про проект районної програми щодо запровадження стимулювання окремих колективів та громадян району на 2017 – 2018 роки.
  17. Про підсумки роботи підприємств житлово-комунального господарства та об’єктів соціально-культурної сфери району в осінньо-зимовий період 2016/17 року та основні завдання на наступний осінньо-зимовий період 2017/18 року.
  18. Про підсумки приписки до призовної дільниці Чаплинського району громадян України 2000 року народження.
  19. Про заходи щодо охорони врожаю зернових та грубих кормів від пожеж в районі у 2017 році.
  20. Про внесення змін до районної програми поліпшення життєзабезпечення, реабілітації, соціального захисту людей похилого віку та інвалідів на 2015-2019 роки.
  21. Про проект районної програми матеріально-технічного забезпечення функціонування аналітично-інформаційної системи «Місцеві бюджети рівня міста, району у фінансовому управлінні Чаплинської районної державної адміністрації на 2017 рік.
  22. Про реалізацію основних положень Закону України «Про державну службу» в районній державній адміністрації у 2016 – 2017 роках.
  23. Про організацію відпочинку і оздоровлення дітей та підлітків району влітку 2017 року.
  24. Про внесення змін до районної програми оздоровлення та відпочинку дітей влітку на період 2016 – 2020 років.
  25. Про проект змін до програми розвитку архівної справи в районі на 2013 – 2017 роки.
  26. Про готовність сільськогосподарських підприємств та господарств району до збирання ранніх зернових культур у 2017 році.
  27. Про підсумки проведення весняного призову громадян України на строкову військову службу до Збройних Сил України у 2017 році.
  28. Про забезпечення найкращих інтересів дитини в умовах реформи системи інституційного догляду та виховання дітей.
  29. Про нову редакцію проекту районної програми «Розвиток людського капіталу Чаплинського району» на 2017 – 2021 роки.
  30. Про проект районної програми «Молодь Херсонщини» на 2017 – 2021 роки.
  31. Про звіт начальника служби у справах дітей районної державної адміністрації щодо діяльності у сфері захисту прав дітей за результатами першого півріччя 2017 року.
  32. Про виконання програми економічного, соціального та культурного розвитку Чаплинського району на 2017 рік за перше півріччя 2017 року.
  33. Про внесення змін до програми економічного, соціального та культурного розвитку Чаплинського району на 2017 рік.
  34. Про виконання районного бюджету та місцевих бюджетів району у першому півріччі 2017 року, за 9 місяців 2017 року.
  35. Про роботу по виконанню в районі актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, розпоряджень і доручень голів обласної та районної державних адміністрацій за підсумками першого півріччя 2017 року.
  36. Про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2017 року в районній державній адміністрації та виконавчих органах місцевого самоврядування.
  37. Про проект змін до районної програми матеріально-технічного забезпечення функціонування аналітично-інформаційної системи  «Місцеві бюджети рівня міста, району у фінансовому управлінні Чаплинської районної державної адміністрації на 2017 рік.
  38. Про зміни до районої програми поліпшення життєзабезпечення, реабілітації, соціального захисту людей похилого віку та інвалідів на 2015-2019 роки.
  39. Про готовність закладів освіти району до нового 2017/18 навчального року та опалювального сезону.
  40. Про стан підготовки житлово-комунального господарства та об’єктів соціально-культурної сфери району до роботи в осінньо-зимовий період 2017/18 року.
  41. Про готовність агропромислового комплексу району до посіву озимих культур під урожай 2018 року.
  42. Про проект програми розвитку інформаційного простору Чаплинського району на 2017-2018 роки.
  43. Про проект змін до районної програми щодо запровадження матеріального стимулювання окремих колективів та громадян на 2017-2018 роки.
  44. Про стан виконання районної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції СНІДу на 2015-2018 роки.
  45. Про готовність житлово-комунального господарства, об’єктів соціально-культурної сфери та господарського комплексу району до роботи в осінньо-зимовий період 2017/18 року.
  46. Про проект програми організації допомоги правоохоронним органам у забезпеченні охорони громадського порядку та профілактики злочинності у Чаплинському районі на 2017-2018 роки.
  47. Про проект районної програми розвитку системи надання адміністративних послуг у Чаплинському районі на 2017-2018 роки.
  48. Про проект змін до районної програми «Розвиток людського капіталу Чаплинського району» на 2017-2021 роки.
  49. Про проект змін до районної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2016-2019 роки.
  50. Про проект змін до районної програми оздоровлення та відпочинку дітей влітку на період 2016-2020 років.
  51. Про виконання програми економічного, соціального та культурного розвитку Чаплинського району на 2017 рік.
  52. Про стан виконавської дисципліни в структурних підрозділах районної державної адміністрації, районних службах, виконавчих органах місцевого самоврядування по реалізації контрольних документів за підсумками ІІІ кварталу 2017 року.
  53. Про підсумки організації відпочинку і оздоровлення дітей та підлітків району в 2017 році.
  54. Про проект програми економічного, соціального та культурного розвитку Чаплинського району на 2018 рік.
  55. Про стан виконання районної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2016 – 2019 роки.
  56. Про проект програми розвитку архівної справи в районі на 2018 рік.
  57. Про проект змін до районної програми щодо запровадження матеріального стимулювання окремих колективів та громадян на 2017 – 2018 роки.
  58. Про проект змін до програми розвитку інформаційного простору Чаплинського району на 2017-2018 роки.
  59. Про проект змін до програми організації допомоги правоохоронним органам у забезпеченні охорони громадського порядку та профілактики злочинності у Чаплинському районі на 2017-2018 роки.
  60. Про проект змін до районної комплексної програми щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини в Чаплинському районі Херсонської області на період до 2022 року.
  61. Про проект змін до програми розвитку архівної справи в районі на 2013-2017 роки.
  62. Про проект районного бюджету на 2018 рік та прогноз районного бюджету на 2019-2020 роки.
  63. Про забезпечення реалізації Закону України від 10 грудня 2015 року № 889 «Про державну службу» в районній державній адміністрації у другому півріччі 2017 року.
  64. Про районну комплексну програму матеріально-технічного забезпечення призову, приписної кампанії та мобілізаційних заходів на 2018 рік.
  65. Про внесення змін до районних програм на 2018 рік.

У 2017 році в районній державній адміністрації впроваджено систему електронного документообігу АСКОД через яку здійснюється увесь документообіг, та яка включає функції контролю за виконанням документів.

За звітний період для розгляду та виконання до районної державної адміністрації надійшло 3959 документів, що 8,3 % більше показника минулого року, на контролі перебувало 6109 завдань.

Чаплинською районною державною адміністрацією забезпечено реалізацію державної політики з питань управління персоналом відповідно до законодавчих та нормативно – правових актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Національного агентства України з питань державної служби, обласної державної адміністрації та затвердженого плану роботи на 2017 рік щодо якісного добору персоналу та його ефективного використання, планування та організації заходів з питань підвищення рівня професійної компетентності державних службовців,  забезпечення їх необхідними нормативними документами та роз’ясненнями, контролю за дотриманням чинного законодавства з питань державної служби.

Приведено кількість посад державної служби категорії «А» і «Б» до вимог дотримання співвідношення в органі державної влади не більше третини  штатної чисельності, скорочено 5 штатних одиниць. 7 структурним підрозділам районної державної адміністрації  надано  статус юридичних осіб публічного права.

В структурі органу виконавчої влади налічується 86 штатних одиниць, із них           83 державні службовці, фактично працює 71 (вакантних посад 12), із них 10 магістри державного управління, 24 – молоді спеціалісти.

Протягом 2017 року забезпечено призначення на посади 11 державних службовців та 13 звільнено з посад, 12 посад в районній державній адміністрації є вакантними. Запроваджено новації щодо якісних гарантій рівного доступу до державної служби, єдиних підходів до професійної компетентності претендентів на посади органу виконавчої влади, оголошено 16 конкурсів, проведено 14 засідань конкурсної комісії, визначено 5 переможців, яких прийнято на посади державної служби.

З метою реалізації норм Закону України «Про державну службу» в частині підвищення ефективності і компетентності державних службовців районної державної  адміністрації підвищили свій кваліфікаційний рівень 29 осіб, із  них 10 – з питань антикорупційного законодавства та 1 за програмою тематичного короткострокового семінару в рамках ІІІ туру щорічного Всеукраїнського конкурсу, виборов ІІ призове місце та отримав  диплом лауреата конкурсу на республіканському рівні.

З метою заохочення окремих працівників та колективів підприємств, установ, організацій до державних та професійних свят,  забезпечено підготовку матеріалів до нагородження відзнакою голови Херсонської обласної державної адміністрації                      на 11 осіб в тому числі 2 державних службовці, до відзнаки голови районної державної адміністрації – 56 осіб із них  6 державних службовців.

  1. Взаємодія з органами місцевого самоврядування

Районна державна адміністрація співпрацює з Чаплинською районною радою, Асканія-Нова та Чаплинською селищними радами, Хрестівською, Григорівською, Преображенською та Хлібодарівською сільськими радами. Плани роботи райдержадміністрації та районної ради взаємоузгоджуються, готуються перспективні (річні) та поточні (квартальні) плани роботи райдержадміністрації. Також спільно розробляються проекти місячних планів основних організаційних заходів керівництва районної державної адміністрації та районної ради.

Районною державною адміністрацією забезпечується здійснення повноважень, делегованих їй районною радою.

Щороку голова районної державної адміністрації звітує перед районною радою з питань виконання бюджету, програми соціально-економічного розвитку району та делегованих повноважень

 

  1. Стан виконання повноважень щодо соціально-економічного розвитку району

 

  1. Бюджет, фінанси та облік

За січень-грудень 2017 року з урахуванням дотації та субвенцій з державного бюджету до загального фонду бюджету району надійшло 176 439,9 тис грн, у тому числі: надходження по податках та зборах – 10 449,2 тис грн, що складає 118,0 % від запланованих показників. Надходження базової дотації становить 479,7 тис грн – 100,0 % від запланованих показників, додаткової дотації – 5 259,2 тис грн – 100,0 % від запланованих показників, стабілізаційної дотації – 214,9 тис грн – 100,0 % від плану, субвенції на соціальний захист населення надійшло 122 052,0 тис грн, що складає 98,7 % від запланованих показників, субвенція з державного бюджету  на відшкодування лікарських засобів – 609,6 тис грн – 100,0 % від планових показників, освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 5 106,0 тис грн – 100,0 % від планових показників, медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 26 955,0 тис грн – 100,0 % від планових показників, субвенція з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій надійшла повністю в розмірі 1 000,0 тис грн, надходження іншої  субвенції становить – 4 314,3 тис грн – 93,6 % від плану.

До районного бюджету з початку  2017 року мобілізовано 170 312,7  тис грн, у тому числі: надходження по податках та зборах – 6 174,9 тис грн, що складає 125,1 %  від запланованих показників. Понад план отримано 1 237,4 тис грн.

В порівнянні з відповідним періодом 2016 року надходження по податкам та зборам по Преображенській та Хлібодарівській сільських радах збільшились на              1 334,9 тис грн, по районному бюджету надходження зменшилися на 25 793,8 тис грн в зв’язку з утворенням на території району об’єднаних територіальних громад до бюджету яких з 01 січня  2017 року надходить податок на доходи фізичних осіб.

За січень-грудень 2017 року по показникам за доходами, які адмініструють органи державної фіскальної служби, в порівнянні з плановими показниками надійшло 102 117,2 тис.грн, або на 13 325,3 тис грн більше, що становить 115,0 %.

Виконання показників за доходами, які адмініструють органи ДФС,

по Чаплинському району за січень-грудень 2017 року

Найменування податків План, тис.грн Факт, тис.грн % вик. (=/-), тис.грн.
Податок на доходи фізичних осіб (60 відс.) 43 653,6 51 006,6 116,84 7 353,00
Податок на прибуток підприємств 450,3 591,3 131,31 141,00
Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів 0,0 0,0 0,0 0,0
Рентна плата за спеціального використання води 0,0 0,0 0,0 0,0
Рентна плата за користування надрами 0,0 0,0 0,0 0,0
Акцизний податок з реалізації 1 096,7 1 727,0 1 57,47 630,30
Податок на майно, в т.ч. 749,3 1 014,5 135,39 265,20
з юридичних осіб 468,6 640,2 136,62 171,60
з фізичних осіб 280,7 374,3 133,35 93,60
Плата за землю, в т.ч.: 1 5793,2 1 7125,1 108,43 1 331,90
з юридичних осіб 8 713,5 9 313,5 106,89 600,00
з фізичних осіб 7 079,7 7 811,6 110,34 731,90
Транспортний податок, в т.ч. 83,8 211,7 252,63 127,90
з юридичних осіб 83,8 180,5 215,39 96,70
з фізичних осіб 0,0 31,2 0,0 31,20
Інші місцеві податки і збори 14,5 17,0 117,24 2,50
Єдиний податок, в т.ч. 6 778,1 6 903,2 101,85 125,10
з юридичних осіб 1 053,7 1 107,5 105,11 53,80
з фізичних осіб 5 724,4 5 795,7 101,25 71,30
Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників 19 775,8 2 3049,7 116,56 3 273,90
Екологічний податок (25 відс.) 86,1 86,1 100,00 0,00
Частина прибутку (доходу) господарських підприємств, що вилучається до бюджету 291,0 300,4 103,23 9,40
Надходження від реалізації безхазяйного майна 0,0 1,5 0,0 1,50
Інші надходження 19,5 83,1 426,15 63,60
         
Всього загальний фонд 88 791,9 102 117,2 115,01 13 325,30

 

  1. Промисловість та сільське господарство

Промисловість

На території Чаплинського району знаходиться 24 промислових об’єкти, з них найбільшими є: два переробних підприємства ПАТ «Чаплинський маслосирзавод», ТОВ «Чаплинський комбікормовий завод» та одне з виробництва електроенергії               ТОВ «СивашЕнергоПром». Обсяг реалізованої промислової продукції підприємств основного кола, що звітують в відділ статистики у Чаплинському районі складає                  73,6 млн. грн, що в порівнянні з відповідним періодом 2016 року менше на 2,1 %.

 

Сільське господарство

Валова продукція у сільгосппідприємствах району за 2017 рік склала                     651,0 млн.грн, що у порівнянні 2016 роком більше на 1,5 млн.грн та складає 102,3 %.

Тваринництво:

За 2017 рік в сільськогосподарських підприємствах району загальний обсяг виробництва продукції тваринництва становить 145,6 млн.грн, яка у порівнянні з    2016 роком зріс на 0,5 млн.грн. та становить 100,3 %.

– 13 323 гол. великої рогатої худоби  (+ 2 гол. до минулого року), в тому числі корів 8 329 гол. (+ 1 гол. до минулого року);

– 6 899 гол. свиней (+ 333 гол. до минулого року);

– 5 398гол. овець і кіз (+ 4 гол. до минулого року);

– 80,2 тис. гол. птиці (+ 0,4 тис. гол. до минулого року).

Господарствами усіх форм власності реалізовано на забій  худоби та птиці в живій вазі 4 911 тонн (2016 рік – 4910 тонн), вироблено молока 40 662 тонни (2016 рік – 40 660 тонн), яєць 8 955 тис. шт. (2016рік – 8 650 тис. шт.)

По сільськогосподарських підприємствах поголів’я великої рогатої худоби збільшилось на 25 гол., в порівняні з минулим роком.

Рослинництво:

Загальний обсяг виробництва продукції рослинництва у сільгосппідприємствах району за 2017 рік склала 505,4 млн.грн., що у відношенні до 2016 року менше                     на 1,1 млн.грн, що складає 102,2 %.

В районі скошено зернових на площі 40 848,49 га (99,8 %) при середній урожайності 33,6 ц/га валовий збір становить 137 347,48 тонн, з них озимого ячменю з площі 3 651,43 га (100,0 %) при середній урожайності 38,0 ц/га валовий збір становить 13 874,0 тонн, озимої пшениці – 22 851,83 га (99,7 %) при середній урожайності 33,6 ц/га валовий збір становить 76 854,0 тонн, ярого ячменю –                           9 326,25 га (100,0 %) при середній урожайності 21,5 ц/га валовий збір становить                    20 259,0 тонн, ярої пшениці – 133,08 га (100,0 %) при середній урожайності 11,9 ц/га валовий збір становить 159,0 тонн, вівса 57,9 га (100,0 %) при середній урожайності 34,4 ц/га валовий збір становить 199,0 тонн, гороху – 2 060,8 га (95,8 %) при середній урожайності 21,6 ц/га валовий збір становить 4 448,0 тонн, озимого жита – 126,0 га (100,0 %) при середній урожайності 21,5 ц/га валовий збір становить 272,0 тонн, віки – 24 га (100,0 %) при середній урожайності 20,5 ц/га валовий збір становить 49,0 тонн, просо – 30,0 га (100,0 %) при середній урожайності 19,7 ц/га валовий збір становить 59,0 тонн, кукурудзи на зерно – 2 516,96 га (100,0 %) при середній урожайності               84,1 ц/га валовий збір становить 21 174,48 тонн. Крім того, з площі 5 169,75 га                   (100,0 %) озимого ріпаку при середній урожайності 20,3 ц/га валовий збір становить 10 426,0 тонн, ярого ріпаку – 153,0 га (100,0 %) при середній урожайності 8,7 ц/га валовий збір становить 133,0 тонни, гірчиці – 853,0 га (100,0 %) при середній урожайності 3,7 ц/га валовий збір становить 318,0 тонн, льону – 879,0 га (45,0 %) при середній урожайності 11,4 ц/га валовий збір становить 1 004,0 тонн, коріандру – 344,14 га (84,1 %) при середній урожайності 3,3 ц/га валовий збір становить                      114,3 тонн, соняшнику – 14 158,2 га (99,3 %) при середній урожайності 16,0 ц/га валовий збір становить 22 725,8 тонн, сої – 21 061,32 га (98,7 %) при середній урожайності 31,2 ц/га валовий збір становить 65 793,0 тонн. Зібрано 41 387,0 тонни (133,0 %) овочів.

Посівна площа озимих культур під урожай 2018 року становить всього                     32 034,0 га (110,8 %), в т.ч. озима пшениця на зерно 23 258,0 га (100,7 %), озимий ячмінь на зерно 2 810,0 га (87,8%), озимий ріпак – 5 412,0 га (216,5%), озимі культури на зелений корм 551,0 га.

Власниками земельних ділянок протягом 2017 року укладено 10 967 договорів оренди, на загальну площу 67 000,63 га, нарахування орендної плати за земельні частки (паї) становить – 73 989,934 тис. грн, сплачено 64 212,73 тис. грн, що становить 86,79 % від нарахованого.

 

  1. Дерегуляція та підприємництво

Кількість юридичних осіб по району складає 505 одиниць, що на 4,1 % більше минулорічного показника.

Розвиток малого підприємництва в районі носить нерівномірний характер. Найбільше зареєстровано фізичних осіб – підприємців на території Чаплинської, Асканія-Нова селищних рад, Надеждівської, Хрестівської, Григорівської, Долинської, Хлібодарівської сільських рад. Найменше – на території Червонополянської, Кучерявоволодимирівської, Скадовської, Новонаталівської, Преображенської, Іванівської, Першокостянтинівської, Магдалинівської, Балтазарівської, Шевченківської, Павлівської та Строганівської сільських рад.

Реалізацію товарів народного споживання у Чаплинському районі здійснюють 263 продовольчих і 662 непродовольчих торгівельних об’єктів, з них на території місцевого ринку 59 продовольчих та 305 непродовольчих торгівельних об’єкта. В межах району торговельну діяльність здійснюють: 231 магазин, 243 – тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності, 6 – АЗС (АГНКС), 367 – торгівельних палаток, лотків, 45 – секцій, що використовуються на умовах оренди в приміщеннях магазинів спільного користування, 33 – місця реалізації товарів з машини.

На території району діє районна рада підприємців при районній державній адміністрації, яка надає консультаційну допомогу та розглядає звернення суб’єктів господарювання. Протягом 2017 року було проведено 4 засідання цієї ради.

З метою оперативного реагування на проблемні питання в сфері ведення підприємницької діяльності органами місцевого самоврядування (об҆єднанні територіальні громади) утворено відповідні ради.

У 2017 року проведено заходи з повторного відстеження регуляторних актів – розпоряджень голови районної державної адміністрації від 22 липня 2014 року № 276 «Про центр надання адміністративних послуг Чаплинської районної державної адміністрації Херсонської області» та від 29 жовтня 2014 року № 396 «Про затвердження переліку адміністративних послуг, що надаються через центр надання адміністративних послуг Чаплинської районної державної адміністрації Херсонської області».

При райдержадміністрації функціонує центр надання адміністративних послуг. Протягом 2017 року від суб’єктів звернень надійшло 5 361 звернення щодо надання адміністративних послуг, адміністратором центру надано 5 334 адміністративних послуги, надано 639 консультацій.

В рамках реалізації заходів районної програми розвитку системи надання адміністративних послуг у Чаплинському районі на 2017-2018 роки, рішення районної ради від 31 жовтня 2017 року № 369, придбано обладнання для оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон на суму 460 тис.грн.

У 2017 році відділом з питань державної реєстрацію районної державної адміністрації прийнято 1 919 заяв на державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, з них 1 122 заяви щодо реєстрації прав власності та 797 заяв щодо реєстрації інших речових прав,похідних від права власності (орендна,суборенда,право постійного користування). Реєстраторами відділу за запитами заявника про інформацію з Державного реєстру речових прав надано 42 інформаційні довідки.

Державним реєстратором юридичних, фізичних осіб-підприємців відділу з питань державної реєстрації районної державної адміністрації прийнято рішення за 697 заявами, з них 208 заяв, які стосуються державної реєстрації юридичних осіб та 489 заяв, фізичних осіб-підприємців відповідно. Видано виписок та витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в кількості 92 шт.

До державного бюджету за надання інформації з Єдиного державного реєстру надійшло 7 360 грн. До районного бюджету у результаті складення адміністративного збору за державну реєстрацію зараховано 320,9 тис грн.

До відділу з питань державної реєстрації районної державної адміністрації, як суб’єкта зі зберігання реєстраційних справ надійшло 3 668 справ, які передані до архіву відділу.

 

  1. Зовнішньоекономічна діяльність

Обсяг імпорту товарів підприємствами та організаціями Чаплинського району за січень-листопад 2017 року становив 347,8 тис.дол. США і зменшився порівняно з відповідним періодом минулого року на 60,7 %.

За статистичними даними станом на 01 жовтня 2017 року в район залучено 637,6 тис.дол.США прямих іноземних інвестицій. У розрахунку на одну особу населення обсяг прямих інвестицій (акціонерного капіталу) склав 18,1 дол.США.

Інвестиції надійшли з 4 країн світу, а саме Німеччини, Ізраїлю, Туреччини, США. Найбільші обсяги іноземного капіталу зосереджено у сільському господарстві.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 22 грудня                2016 року № 389 «Про проект програми економічного, соціального та культурного розвитку Чаплинського району на 2017 рік» схвалено відповідний проект програми та рішенням районної ради від 17 травня 2017 року № 302 затверджено відповідну програму. Завданнями якої передбачено збільшення обсягів залучення інвестицій, підвищення ефективності інвестиційної політики, визначення ресурсного потенціалу в районі.

 

  1. Містобудування та архітектура

У 2017 рік з новою містобудівною документацію увійшла громада                              смт Чаплинка, новий Генеральний план було затверджено рішенням Чаплинської районної ради від 07 грудня 2016 року № 194 «Про затвердження містобудівної документації,  зміни до генерального плану та зонування смт Чаплинка Чаплинського району Херсонської області».

Протягом 2017 року нові Генаральні плани затверджено в селах Надеждівка, Преображенка, Хлібодарівка та Веселе Друге, внесено зміни до Генеральних планів смт Асканія-Нова, селища Новий Етап.

У стадії розробки знаходяться Генеральні плани сіл Хрестівка, Новонаталівка, Шевченко та Долинське Хрестівської  сільської ради, виготовлені на її замовлення.

В районі містобудівна документація доступна громадськості є відкритою для доступу, Генеральні плани населених пунктів зберігаються у виконавчих комітетах селищних, сільських рад та відділі містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації.

Протягом 2017 року за клопотаннями районної державної адміністрації та районної ради в рамках районної програми індивідуального житлового будівництва на селі та поліпшення житлових умов сільського населення «Власний дім» на                  2016-2018 роки, відпрацьовано питання щодо надання пільгових кредитів понад                100 сім’ям на загальну суму понад близько 15,0 млн. грн. в рамках цієї програми завершено будівництво 72-квартирного житлового будинку шляхом реконструкції недобудованої адміністративної будівлі райкому партії та райвиконкому в                            смт Чаплинка. Загальна кошторисна вартість робіт склала понад 26,0 млн. грн.

 

  1. Житлово-комунальне господарство та розвиток інфраструктури

У 2017 році водопостачання населених пунктів району забезпечували:                   ТОВ «Чаплинський комунальник», КП «Асканія-Нова» Асканія-Нова селищної ради, КП «Асканія» та 16 сільських комунальних підприємств. На території с. Шевченко водопостачання забезпечує ППБФ «Таврія».

Послуги централізованого водовідведення надають: ТОВ «Чаплинський комунальник» та КП «Асканія-Нова» Асканія-Нова селищної ради, засоби обліку стічних вод відсутні. Водопостачання населених пунктів забезпечується                            83 підземними водозаборами, на яких встановлено 71 водолічильник (85,5 %). Усі підприємства надавачі послуг централізованого водопостачання, які мають у користуванні (на балансі) артезіанські свердловини мають ліцензії на надання послуг централізованого водопостачання та дозволи на спеціальне водокористування.

Станом на 01 січня 2018 року з 10 833 абонентів фізичних осіб (населення) приладами обліку спожитої води оснащено 7 726 (71,3 %), у розрізі: в  смт Чаплинка з 3 889 абонентів – 3 599 (92,5 %), з них: 1 164 у житловому фонді, 2 435 приватний сектор; в смт Асканія-Нова з 1835 абонентів – 1335 (72,8 %), з них 1 037 житловий фонд, 298 приватний сектор; в сільських населених пунктах з 5 109 абонентів –                  2 792 (54,6 %).

З метою надання якісних житлово-комунальних послуг в сільських населених пунктах Чаплинської селищної ради, створено комунальне підприємство «Відродження». Отримано ліцензію на надання послуг централізованого водопостачання та оформлено дозвіл на спеціальне водопостачання. Одним із перших об’єктів, на якому новостворене підприємство планує виконати роботи – «Капітальний ремонт артезіанської свердловини № 18-155 із застосуванням енергозберігаючих технологій в селі Магдалинівка».

КП «Асканія-Нова» Асканія-Нова селищної ради на артезіанській свердловині в с. Новий Етап, за рахунок коштів підприємства встановлено новий глибинний насос та виконано ремонт резервного насоса на загальну суму 10,0 тис. грн.

За рахунок коштів бюджету Асканія-Нова селищної ради проведено гідродинамічне прочищення мереж водовідведення довжиною 1501 пог. м. на суму 159,737 тис. грн; придбано обладнання на суму 108,06 тис. грн.

По Хрестівській сільській раді силами КП «Надія» виконано роботи із заміни водопровідної мережі по вул. Шевченка в селі Надеждівка протяжністю 600 пог. м. Виконано заміну випуску каналізації у Надеждівському ясла-садку «Калинка».

Хлібодарівською сільською радою  розроблено робочий проект «Капітальний ремонт артезіанської свердловини № 18-258 по вул. Кудрі, 8, село Хлібодарівка, Чаплинського району, Херсонської області», який пройшов державну експертизу та може приймати участь в конкурсному відборі. Відповідний пакет документів надано до Департаменту економічного розвитку та торгівлі обласної державної адміністрації.

За рахунок коштів турецького агентства зі співробітництва та координації (TİKA) при Раді Міністрів Республіки Туреччина, проведено капітальний ремонт двох артезіанських свердловин із застосуванням енергозберігаючого обладнання в селі Балтазарівка, на суму  62 тис. дол. США.

За рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку розпочато роботи з капітального ремонту кількох ділянок (1000 пог. м) напірного каналізаційного колектора по вул. Грушевського та Меліораторів в смт Чаплинка, на загальну суму 1234,126 тис. грн.

За даними підприємств житлово-комунального господарства району заборгованість населення за спожиті житлово-комунальні послуги станом на  01 січня 2017 року складала 1423,247 тис. грн. Станом на 01 січня 2018 року заборгованість за спожиті послуги складає 956,562 тис. грн. Тобто, заборгованість зменшилась на 466,685 тис. грн (32,8 %). Рівень сплати населення за отримані житлово-комунальні послуги становить 111,5 % (з початку року сплачено – 31 860,0 тис.грн).

Протягом 2017 року укладено 18 договорів реструктуризації заборгованості за житлово-комунальні послуги на суму 85,732 тис. грн.

За інформацією, наданою Чаплинським міжрайонним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, у 2017 році перевірено води централізованого водопостачання на: мікробіологічні показники – 314 проб; на санітарно-хімічні показники  – 218 проб.

В районі нараховується 75 багатоповерхових житлових будинки, в 43 з них створено ОСББ (в т.ч. 1 гуртожиток), усі вони зняті з балансу органів місцевого самоврядування. Будинковими приладами обліку спожитої води оснащено 31 будинок (всі в смт Чаплинка) або 45,6 % від потреби.

Протягом 2017 року пільговими кредитами на придбання енергозберігаючих матеріалів і обладнання з компенсацією частини витрат державою скористалися                      38 осіб, які отримали кредитних ресурсів на суму 754,258 тис. грн.

Інформація щодо державної підтримки енергозберігаючих заходів (пояснення, посилання на калькулятор) для фізичних осіб та ОСББ – «теплі кредити» оновлюється на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації в рубриці житлово-комунальне господарство.

 

Енергозбереження

За рахунок коштів районного бюджету розроблено проектно-кошторисну документацію на термомодернізацію будівель районної лікарні: поліклінічного відділення; хірургічного та реанімаційного відділень; дитячого, полового, неврологічного відділень. Реалізацію останнього проекту розпочато у 2017 році та планується закінчити у 2018 році за рахунок коштів субвенції державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток регіонів та коштів районного бюджету.

Виконано роботи по реалізації проектів: «Реконструкція системи теплопостачання з установкою модульної котельні для будівлі поліклініки»     (771,055 тис.грн) та «Реконструкція системи газопостачання в лікарні. Установка обладнання дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку природного газу» (336,706 тис.грн).

 

Поводження з ТПВ

Для розміщення полігонів ТПВ в районі виділено 20 земельних ділянок орієнтовною загальною площею 42,7 га.

Документи на право користування земельними ділянками під полігонами твердих побутових відходів (далі – полігони ТПВ), в наявності лише у Долинської                 (2011 рік), Скадовської сільських рад (2012 рік) та Чаплинській селищній раді                  (2013 рік).

До реєстру місць видалення відходів включено полігони Чаплинської та Асканія-Нова селищних рад, Маркеєвської, Надеждівської, Скадовської, Долинської та Преображенської сільських рад, якими розроблено та у встановленому порядку затверджено паспорти місць видалення відходів.

 

  1. Соціальний захист та соціальні послуги

У 2017 році звернулося 5 373 чол., що становить 108,0 % у порівнянні з  2016 роком, коли звернулося  4 996 чол.

Зменшилося звернень за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (на 158 осіб) та допомоги на дітей одиноким матерям   (на 73 особи). Зменшення  осіб, які звернулися за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та державної допомоги на дітей одиноким матерям обумовлено тим, що зросла мінімальна заробітна плата та збільшилися доходи  сімей, які мали право на дані допомоги у 2016 році.

За 2017 рік виплачено різних видів допомог на суму – 122,4 млн. грн., що становить 121,7 % у порівнянні з  2016 роком, коли було виплачено – 100,6 млн. грн.  Виплата всіх видів державних допомог  протягом поточного року проводилася вчасно  та  у повному обсязі, заборгованість відсутня.

Станом на 01 січня 2018 року отримують субсидію в районі 8 621 сім’я, з них на тверде паливо та скраплений газ – 1 775 сімей. Здійснено перерахунок субсидії без звернення громадян  на опалювальний період 2017/2018 року – 5 258 сім’ям.

Нараховано субсидії на суму 68,4 млн. грн, в т.ч. на житлово-комунальні послуги – 63,2 млн. грн та на тверде побутове паливо і скраплений газ – 5,2 млн. грн. (За відповідний період 2016 року  всього нараховано субсидій на суму 53,0 млн. грн, в тому числі на тверде паливо і скраплений газ – 4,3 млн. грн). Профінансовано субсидії за 2017 рік на суму 37,2 млн. грн, з них – 32,6 млн. грн. на житлово-комунальні послуги та 4,6 млн. грн – на тверде паливо і скраплений газ.  Крім того до державного бюджету повернуто невикористаної субсидії в сумі 6,4 млн.грн. Заборгованість станом на 01 січня 2018 року  з оплати за тверде паливо становить 0,6 млн. грн.

З червня  2017 року  розпочалась робота по монетизації субсидії.  Монетизації підлягало 2 354 отримувача субсидії. Прийнято заяв на виплату зекономлених сум субсидії на послуги з газопостачання для індивідуального опалення від 2 023 осіб (85,9 %) на суму 1,25 млн. грн.

Управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації  проведено 24 заходи: лекції, зустрічі з громадянами району з роз’ясненням стосовно оформлення субсидії за спрощеним порядком. Проведено 17 лекцій з питань оформлення субсидії в районному центрі зайнятості перед безробітними.

Створено виїзну робочу групу щодо проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи стосовно надання пільг та субсидій. Даною групою здійснено 6 виїздів до сільських/селищних рад району.

Станом на 01 січня 2018 року на обліку в перебуває 181 внутрішньо переміщена особа, з них працездатного віку – 71 особа, дітей – 50 осіб, інвалідів –                   12 осіб та пенсіонерів – 48 осіб. Отримують щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг – 32 сім’ї. Виплачено даної допомоги  за 2017 рік – 673,0 тис грн.

Проведено обстеження 482 сімей з метою підтвердження їх права на призначення державних соціальних допомог та здійснено 394 перевірки достовірності інформації про доходи отримувачів допомог. В результаті проведених перевірок виявлено 8 випадків надання недостовірної інформації про доходи, 2 випадки нецільового використання державної допомоги сім’ям з дітьми. Проведено                             28 засідань комісії при районній державній адміністрації по призначенню субсидії та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. За результатами комісії призначено різних видів допомог 1 999 сім’ям. Постійно  проводиться робота по виявленню та поверненню надміру нарахованих коштів.

Відповідно до районної програми поліпшення життєзабезпечення, реабілітації, соціального захисту людей похилого віку та інвалідів на 2015 -2019 роки з районного бюджету було заплановано та виплачено такі види допомог:

 

Вид допомоги   2016 рік 2017 рік
Матеріальна допомога «Союз Чорнобиль Україна» план, тис. грн. 3,0 3,0
факт, тис. грн. 3,0 2,1
% виконання 100 70
Щомісячна стипендія особам, яким виповнилося  90 і більше років план, тис. грн. 21,9 12,5
факт, тис. грн. 21,9 12,5
% виконання 100 100
Матеріальна допомога матерям загиблих воїнів-афганців план, тис. грн. 5,0 0
факт, тис. грн. 5,0 0
% виконання 100 0
Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги план, тис. грн. 36,7 42,7
факт, тис. грн. 35,0 27,7
% виконання 95,4 64,9
Пільги на ЖКГ,  тверде паливо  та скраплений газ інвалідам зору I та II групи план, тис. грн. 61,4 35,7
факт, тис. грн. 61,4 35,7
% виконання 100 100
Компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян план, тис. грн. 70,6 78,0
факт, тис. грн. 70,6 69,5
% виконання 100 89,1

 

На персоніфікованому обліку перебуває 7 228 пільговиків, у 2017 році звернулося 1 068 осіб за переоформленням пільг, з них 98 осіб вперше.

Заборгованість із виплати заробітної плати у районі відсутня.

У 2017 році зареєстровано 23 колективних договори.

Проведено 20 перевірок з питань легалізації використання найманої праці та працевлаштовано 326 осіб.

З державного та обласного бюджетів для виплати компенсацій, допомог та надання пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, надійшло та виплачено 56,6 тис. грн, що становить 102,9 % до 2016 року, за який було виплачено – 55,0 тис. грн. Кредиторська заборгованість по програмі «Пільги на медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відсутня. Оздоровлено 4 громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

По державній програмі «Заходи із соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших найбільш вразливих категорій населення» виплачено матеріальну допомогу      16 малозабезпеченим особам та 55 інвалідам на суму 46,5 тис. грн.

Направлено на оздоровлення до державних підприємств України «Український дитячий центр «Молода гвардія» та «Міжнародний дитячий центр «Артек» 28 дітей пільгових категорій із них: 15 дітей із малозабезпечених сімей, 9 дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, 2 дітей із багатодітних сімей, 2 дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи.

Разову грошову допомогу до 05 травня, передбачену Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань», отримали 757 ветеранів війни на загальну суму 715,1 тис. грн.

Грошову допомогу на придбання твердого палива та скрапленого газу отримали 194 ветерани війни на загальну суму 148,9 тис. грн. Послуги з реабілітації на базі Херсонського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів отримали 29 дітей з інвалідністю, які проживають на території району. В центри комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, для проходження курсів професійної реабілітації, направлено 2 особи – 1 особа з інвалідністю та 1 дитина з інвалідністю.

На обліку щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням перебуває                   42 особи з інвалідністю та 21 ветеран війни (у тому числі учасників АТО – 10 чол.).                 У 2017 році санаторно-курортне лікування отримали: учасники бойових дій – 5 чол. (в тому числі учасники АТО – 4 чол.), учасники війни – 3 чол., особи з інвалідністю – 8 чол.

На обліку щодо забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації перебуває 313 осіб з інвалідністю та інших пільгових категорій населення.                             У 2017 році 130 осіб з інвалідністю отримали 397 одиниць засобів реабілітації.

Заборгованість із виплати заробітної плати за статистичними даними по району станом на 01 січня 2018 року відсутня. Середньомісячна заробітна плата штатних працівників по колу звітуючих в органи статистики станом на 01 жовтня 2017 року складає 5 404,0 грн, що на 2 304,0 грн більше минулорічного показника та складає 174,3 %.

 

  1. Гуманітарна політика

Освіта

На території Чаплинського району працює 21 загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів, 3 школи – сад (с. Молочне, с. Питомник, с. Нове) з кількістю учнів 3 718, міжшкільний навчально-виробничий комбінат та 21 дошкільний навчальний заклад.

Всі школи розміщені в типових будівлях. Загальна кількість учнівських місць понад 12 000. Для забезпечення відповідного рівня навчально-виховного процесу 100,0 % шкіл мають достатню кількість навчальних аудиторій, спортивні зали, їдальні, майстерні, 55 атестованих навчальних кабінетів.

За рахунок коштів Хрестівської сільської ради в закладах освіти проведено наступні заходи: Надеждівська ЗОШ І-ІІІ ступенів – замінено віконні блоки спортивного залу; Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів – укріплено стіни, замінено віконні блоки, утеплено покрівлю спортивного залу; Долинський ясла-садок загального типу – замінено віконні блоки, проведено ремонт системи опалення; Шевченківський ясла-садок загального типу – замінено котел загальна сума близько 1 042,06 тис.грн.

За рахунок коштів Григорівської сільської ради в закладах освіти проведено наступні заходи: Павлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів замінено віконні блоки, виконано поточний ремонт спортзалу, капітальний ремонт покрівлі спортзалу; Іванівська ЗОШ замінено віконні блоки на загальну суму 585,8 тис.грн.

У сфері управління відділу освіти, культури, молоді та спорту районної державної адміністрації у 2017 році перебували 3 начальні заклади, а саме: Хлібодарівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад», Преображенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Преображенський ясла-сад.

Навчально-виховний процес в загальноосвітніх навчальних закладах забезпечує 91 працівників, з них – 47 педагогічних. Серед них працює 3 вчителі-методисти,                    8 старших вчителів, 13  вчителів вищої категорії.

Кількість учнів, охоплених загальною середньою освітою становить 380 осіб.

У підпорядкованих навчальних закладах впроваджено профільне навчання. Батьки мають можливість самостійно обирати основний напрям навчання для дитини. Так, у 2017-2018 році учні старших класів отримують загальну середню освіту за наступними профілями: української філології, біотехнологічним, історичним, інформаційно-технологічним.

Організовано підвіз учнів сільської місцевості до місць навчання, а саме:                70 учнів – до Хлібодарівського НВК (з них 50 дітей з села Молочне, 18 дітей                з села Іллінка, 2 дитини з смт Асканія-Нова), 6 учнів до Преображенської ЗОШ,                   4 дитини до Преображенського ясла-саду (з с.Благодатне).

У загальноосвітніх навчальних закладах забезпечується гаряче харчування дітей із врахуванням права на отримання пільг дітьми пільгових категорій. Виконання норм харчування за результатами моніторингу 2017 року становить 74%.

До складу Преображенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів входить Станція юних техніків, на базі якої діють 2 гуртки науково-технічного напряму, в яких займається 43 дитини. Діти постійно приймають учать у обласних конкурсах. Так, 22 листопада 2017 року прийнято участь у 2-х обласних конкурсах: користувачів персональним комп’ютером та конкурсі юних винахідників та раціоналізаторів. Учні зайняли ІІ та ІІІ призові місця серед районів та ОТГ області. 29 листопада 2017 року гуртківці СЮТ прийняли участь у обласному конкурсі серед учнівської молоді «Мирний космос» в м. Херсон.

Протягом 2017 року учні Преображенської ЗОШ та Хлібодарівського НВК активно приймали участь у різноманітних заходах, організованих з нагоди відзначення пам’ятних історичних дат, державних та календарних свят. Проводились урочисті лінійки, тематичні уроки пам’яті, уроки мужності, вікторини, конкурси, виставки, благодійні акції, концерти художньої самодіяльності. Учні приймали участь у І, ІІ та ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, у І та ІІ етапі Веукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук України, у І та ІІ етапі VIII Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, у І та ІІ етапах XVIII Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика, у обласному конкурсі серед учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів Херсонської області «Учень року», за результатами якого 2 учні Чаплинського району стали переможцями та отримали обласні стипендії.

За рахунок районного бюджету у 2017 році Преображенською ЗОШ І-ІІІ ступенів замінено 2 газових котла, відремонтовано систему опалення, на суму                      100,0 тис грн. Крім того, виділено 60,0 тис. грн. для встановлення вузлів дистанційного обліку газу та розроблено відповідну проектну документацію.

З метою належної організації підвозу дітей, забезпечення перевезення учнів в інші населені пункти для участі у змаганнях або інших заходах, для Преображенської ЗОШ придбано шкільний автобус «Богдан А22412» на умовах співфінансування – 70,0 % державної субвенції і 30,0 % із місцевого бюджету. Автобус є спеціалізованим для перевезення школярів різного віку, виготовлений за спеціальним Державним стандартом України для шкільних автобусів, має 31 місце для сидіння (з водієм), автономну систему обігріву салону, систему сигнального виклику з салону до водія та систему внутрішнього оповіщення, кожне пасажирське місце обладнане пасами безпеки, в наявності система блокування дверей під час руху.

Здійснено поточні ремонтні роботи в приміщеннях та коридорах Хлібодарівського НВК, а також перекрито частину покрівлі, пошкодженої від наслідків погодних умов  на загальну суму 23,0 тис. грн., виділених з сільського бюджету.

У Преображенському ясла-саду функціонує 4 групи, якими охоплено               86 дітей. У Хлібодарівському  НВК функціонує 2 групи, якими охоплено                        42 дитини.

Діти дошкільного віку (від 3 до 6 років) 100% охоплені дошкільною освітою на території Преображенської та Хлібодарівської сільських рад.

Садочки впроваджують програму розвитку «Дитина» (у новій редакції). Заклади мають комп’ютери і підключені  до мережі Інтернет.

У листопаді-грудні 2017 року Преображенський ясла-сад та Хлібодарівський НВК прийняли участь у І етапі Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах системи освіти Чаплинського району у номінації «Кращі дошкільні навчальні заклади сільського типу». За результатами  І етапу матеріали переможця будуть передані у березні                 2018 року на розгляд комісії в Департамент освіти, науки та молоді обласної державної адміністрації для участі у ІІ етапі.

У 2017 році здійснювались ремонтні роботи та покращувалась матеріально-технічна база закладів:

Укріплено фасад, зроблено вимощення, поріг, укладено фасадну плитку будівлі Преображенського ясла-саду на суму 200,0 тис. грн. за кошти  районного бюджету.

Встановлено систему водовідведення на даху  Преображенського ясла-саду на суму 75,0 тис.грн з сільського бюджету.

За рахунок коштів сільського бюджету замінено віконі блоки в  Преображенського ясла-саду на  суму 33,0 тис грн.

Для Хлібодарівського НВК придбано ігровий майданчик на суму 20,0 тис. грн за рахунок сільського бюджету.

 

Охорона здоров’я

У районі функціонують 2 заклади охорони здоров’я: районна лікарня та районний центр первинної медико-санітарної допомоги, до складу якого увійшли                   2 лікарські амбулаторії смт Асканія-Нова та с. Строганівка, 10 амбулаторій загальної практики, 13 фельдшерських пунктів.

Організація надання протитуберкульозної медичної допомоги хворим на туберкульоз здійснюється відповідно до затверджених локальних клінічних протоколів надання протитуберкульозної медичної допомоги населенню для первинного та вторинного рівня, залучено громадські організації до роботи з групами ризику (працівники соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді), сформовані поіменні списки осіб, які відносяться до групи ризику, забезпечено щомісячний контроль за флюорографічним обстеженням населення. Протягом січня – грудня   2017 року флюорографічним обстеженням охоплено 13 113 осіб (95,5 % від річного плану), з них осіб, що не обстежувались більше 2-х років – 1 780 (78,5 % від річного плану). Виконано 85 досліджень мазків мокротиння.

Шляхом цитологічного дослідження з початку року обстежено                                 6 693 жінки репродуктивного віку (57,0 % від річного плану), з них осіб, які більше                     2-х років не обстежувалися – 817 осіб (61,0 % від річного плану) та виявлено                     883 жінки з передпухлинним станом. Також обстежено 4 337 чоловіків у віці 40 років і старше (73,0 % від річного плану), в тому числі 9 19 осіб з числа тих, що не обстежувались більше 2-х років (68,1 % від річного плану), виявлено передпухлинних станів – 391.

У 2017 році здійснено капітально-відновлювальний ремонт ліфту в будівлі пологового, неврологічного та дитячого відділень (111,8 тис.грн), придбано медичного обладнання на загальну суму 1 977,3 тис.грн.

 

Культура

У сфері управління відділу освіти, культури, молоді та спорту районної державної адміністрації у 2017 році перебувало 3 заклади культури: Преображенський і Хлібодарівський сільські будинки культури та Хлібодарівська сільська бібліотека.

На території Преображенської та Хлібодарівської сільських рад у 2017 році з метою відзначення знаменних, пам’ятних дат та ювілейних подій, у підпорядкованих закладах культури проведено святкові концерти до новорічних та різдвяних свят, Міжнародного жіночого дня, мітинги до Дня пам’яті і примирення, концерти до Дня Перемоги, організовано масові заходи, конкурсні програми з нагоди Дня захисту дітей, проведено урочистості до Дня Конституції України, Дня Прапору та Дня Незалежності України, Дня партизанської слави, Дня захисника України, Дня українського козацтва, Дня визволення України від фашистських загарбників, мітинги до Дня пам’яті жертв голодоморів, святкові концерти до Дня Збройних Сил України, заходи до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

У Хлібодарівському сільському будинку культури діють 2 вокальних колективи, та 1 театральний гурток, у Преображенському сільському будинку культури діють 2 вокальних колективи: вокальне тріо «Троянда» та колектив «Золота Лілея» та діє хореографічний гурток «Перлина», в якому займаються 2 колективи – дорослий і дитячий. Також працює секція настільного тенісу, гурток «Рукоділля», проводяться дискотеки.

У 2017 році здійснено поточний ремонт  приміщень Хлібодарівського сільського будинку культури (кабінет директора, коридор, гримерна), поточний ремонт фасаду будівлі. Для проведення даних ремонтних робіт з сільського бюджету виділено 6,0 тис. грн. Проведено поточний ремонт приміщень Преображенського сільського будинку культури, здійснено заміну штор, «одягу» сцени за рахунок спонсорської допомоги.

Пам’ятки історії та культури  а саме: меморіальний комплекс, могила воїна-інтернаціоналіста М.І. Колосовського в с. Преображенка та пам’ятник Герою Радянського Союзу І.Д. Кудрі в  с. Хлібодарівка знаходяться в належному стані та постійно упорядковуються.

 

Фізкультура і спорт

У районі функціонує 115 спортивних споруд (9 державної та 106 – комунальної форми власності, з яких: 3 стадіони з трибунами (Чаплинський стадіон «Освіта» Асканія-Нова стадіон «ASKANIYA ARENA» та Хлібодарівський стадіон «Колос»);   69 площинних спортивних споруд (25 – майданчиків з тренажерним обладнанням, 15 – футбольних полів, 29 – інших майданчиків, 1 – майданчик із синтетичним покриттям 12-приміщень фізкультурно-оздоровчих занять, 11 – з тренажерним обладнанням,                  4 – тири).

У 2017 році представники району прийняли активну участь у 25 спортивних заходах різного рівня.

Придбано спортивний інвентар на суму 142,3 тис.грн (м’ячі, скакалки, футбольні сітки для воріт, спортивні трико та інше).

З районного бюджету на реалізацію заходів районної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2016-2019 роки, рішення районної ради від 19 лютого 2016 року № 44,  використано 94,5 тис.грн.

На виконання доручення голови обласної державної адміністрації від                           28 лютого 2017 року № 40-д щодо організації та проведення в області стрільб з пневматичної зброї у 2017 році, на базі Чаплинського професійного аграрного ліцею 13 жовтня проведено ІІ етап стрільб серед учнів 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, в якому прийняло участь 10 команд, в тому числі з Новотроїцького, Каланчацького та Генічеського районів та об’єднаних територіальних громад. Команді-переможиці (команда    Хрестівської ЗОШ) головою районної державної адміністрації було урочисто вручено головний приз – пневматичну гвинтівку.

У районі приділяється увага і дорослому спорту. Завдяки співпраці з районною федерацією футболу футбольна команда с. Хлібодарівка приймала участь у Першості з футболу, Кубку до Дня Незалежності України та інших змаганнях. Команда спортсменів з клубу «Атлант» виборола призові місця у Чемпіонаті Європи з окремих вправ з пауерліфтингу, що проходив у м. Черкаси. Збірні команди державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування прийняли участь у обласних Спартакіадах, також зайнявши призові місця.

У жовтні 2017 року в м. Херсоні відбулось урочисте нагородження спортивної команди «Темп» Преображенської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яка зайняла І місце у змаганнях класу «Б» чемпіонату області з футболу сезону 2016/14 року серед команд юнаків 2001/2002 р.н.

З метою широкого залучення учнівської молоді до занять фізичною культурою і спортом, у 2017 році проводились спортивно-масові заходи: Олімпійський Урок та Олімпійський тиждень, стартувало щорічне оцінювання фізичної підготовленості населення.

З метою покращення матеріально-технічної бази спортивних споруд району, у 2017 році здійснено капітальний ремонт спортивного залу, розташованого в Хлібодарівському сільському будинку культури, для цього з сільського бюджету виділено 299,0 тис. грн.

Придбано 2 газонокосарки для утримання трав’яного покриття стадіону «Колос» в с. Хлібодарівка, придбано 16 пар спортивного взуття для Хлібодарівської футбольної команди, м’ячі на загальну суму 40,0 тис. грн., виділених з сільського бюджету. Вироблено технічну документацію на футбольний стадіон «Колос».

 

Оздоровлення та відпочинок дітей

У 2017 році за рахунок районної програми  відпочинку та оздоровлення дітей влітку на період 2016-2020 років, затвердженою рішенням VІІI сесії Чаплинської районної ради VIІ скликання від 01 червня 2016 року № 105 (із змінами) було придбано 7 путівок на оздоровлення дітей з с. Преображенки в ТОВ «Прибрежний» смт Лазурне Скадовського району на суму 25,62 тис.грн. З метою забезпечення відпочинку дітей з інших регіонів було придбано 18 путівок в дитячий оздоровчий табір ім. І.Кулика Генічеського району на суму 39,6 тис.грн для дітей з Івано-Франківської області та 5 путівок в дитячий оздоровчий табір ім. Ю.О.Гагаріна                      в м. Скадовськ на суму 13,25 тис.грн для дітей з Львівської області.

 

Захист прав та інтересів дітей

Згідно статистичних даних у Чаплинському районі проживає 7 899 дітей віком від народження до 18 років. Станом на 31 грудня 2017 року на обліку в службі у справах дітей перебувало 127 дітей, з них: 47 дітей-сиріт та 80 дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають: під опікою, піклуванням – 68 дітей, в прийомних сім’ях – 22 дітей, в дитячих будинках сімейного типу – 28 дітей, під опікою держави – 9 дітей, тимчасово  влаштованих дітей немає.

Протягом 2017 року 16 батьків позбавлено батьківських прав  відносно                    15 дітей. За минулий період поставлено на первинний облік 20 дітей, які набули статусу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Протягом                  2017 року влаштовано 29 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: на усиновлення – 10 дітей, під опіку, піклування – 11 дітей, в дитячий будинок сімейного типу – влаштовано 1 дитину-інваліда, в прийомні сім’ї влаштовано 2 дітей, в КЗ ХОР «Херсонський обласний Будинок дитини» – влаштовано 3 дітей, тимчасово влаштованих дітей немає, в санаторний заклад влаштовано 1 дитину, 1 дитину повернено батькові, який встановив батьківство.

Постійно проводиться робота щодо розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

В районі функціонує 13 прийомних сімей, в яких виховується 34 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та 3 особи з їх числа, проживає                     45 сімей опікунів, піклувальників, які виховують 66 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Служба у справах дітей проводила профілактичну робота з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах. Так, протягом 2017 року проведено                   35 виїздів в населені пункти району з метою обстеження умов проживання дітей в сім’ях, які опинилися в складних життєвих обставинах. Під час рейдів обстежено                139 сімей, в яких проживає 323 дітей. За результатами рейдів за невиконання батьківських обов’язків до відповідальності за ст. 184 КУпАП притягнуто 32 батьків, 127 батьків було попереджено про відповідальність за неналежне виховання своїх дітей, крім того, попереджено 21 дитину про відповідальність за допущення ними  вчинення правопорушень.

Здійснювався контроль за дозвіллям дітей та молоді, проводились виїзди з метою перевірки роботи дискотек, барів, інших місць відпочинку молоді. За  2017 рік проведено 6 таких рейдів. Ця робота проводилась спільно зі старшим інспектором СПС Чаплинського відділення поліції, відділом освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації. В результаті цих рейдів було виявлено продаж неповнолітньому алкогольних напоїв та посадову особу притягнуто до відповідальності за ст.178 КУпАП.

Протягом минулого періоду 2017 року проводилась зустрічі з учнівськими колективами у 12 загальноосвітніх школах району, якими охоплено учнів 5-11-х класів.

Службою у справах дітей проводиться робота щодо захисту майнових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема, права на аліменти та пенсії по втраті годувальника. Протягом  2017 року проведено 32 роз’яснювальних бесіди із законними представниками дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування щодо необхідності вжиття заходів для стягнення аліментів та 6 бесід щодо необхідності оформлення житла дітей, яке належить їм на праві власності.

Крім того, підготовлено та проведено 16 засідань комісії з питань захисту прав дитини районної державної адміністрації, на яких розглянуто 108 питань.

 

III. Суспільно-політична ситуація

 

  1. Забезпечення законності, охорона прав, свобод і законних інтересів громадян

Протягом 2017 року до Чаплинської районної державної адміністрації надійшов 61 запит про надання публічної інформації, з яких: електронною поштою – 51, поштою – 10.

За категоріями запитувачів 31 запит надійшов від громадських об’єднань,                   30  – від громадян.

Найчастіше запитувачів цікавила інформація довідково-статистичного характеру: про стан виконання програм, проектів у соціальній, освітній, медичній сферах, захисту прав та надання допомоги учасникам АТО та їх сім’ям, та виділення на них коштів з бюджету району; про агропідприємства району; про кошторис та штатний розпис структурних підрозділів та апарату Чаплинської районної державної адміністрації; про об’єкти що працюють на альтернативному паливі; щодо кількості дошкільних, загальноосвітніх  навчальних закладів, видатків передбачених у бюджеті на харчування дітей та вартості харчування у дошкільних, загальноосвітніх закладах; про бібліотечні фонди; стосовно комунальної інфраструктури району; щодо житлового фонду на території району; щодо фактів руйнування пам’ятників героям Небесної Сотні; про всі діючі програми підтримки ОСББ; щодо хореографічних колективів, вокальних колективів, циркових колективів та колективів театрального жанру усіх напрямків; про обладнання Чаплинської районної державної адміністрації пристроями для зчитування ІD-карток; щодо відповідності державним будівельним нормам у частині доступності для маломобільних груп населення, у тому числі людей з інвалідністю, місць охорони здоров’я та навчальних закладів.

Всі запити розглянуто та забезпечено надання інформації у встановлені чинним законодавством строки.

Протягом 2017 року Чаплинською районною державною адміністрацією розглянуто 306 звернень, з них отримано: поштою – 52; на особистому прийомі, у тому числі виїзному – 31; від Херсонського обласного контактного центру -218; на місцеву «гарячу телефонну лінію» – 5. Упорівнянні із поререднім  роком  збільшилась кількість громадян, які звертались до керівництва на особистих прийомах – 31 проти 16.

Найчастіше громадяни зверталися до районної державної адміністрації з питань, що стосуються соціального захисту населення, земельних відносин, комунального господарства. Особлива увага приділяється зверненням від учасників ОТА та членів їх родин Так за результатами їх розгляду надано грошову матеріальну допомогу  на  лікування на суму близько  11  тис. грн. .Всі звернення, що надійшли до районної державної адміністрації розглянуті у встановлені законодавством терміни, заявникам  надано відповіді  та   ґрунтовні роз’яснення.

 

 

 

  1. Об’єднання громадян, їх участь у суспільному житті регіону, взаємодія з ними місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення належної суспільно-політичної ситуації в регіоні

Суспільно-політична ситуація в районі стабільна завдяки налагодженій взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з правоохоронними структурами і громадськістю.

Одним із пріоритетних напрямків діяльності райдержадміністрації є створення сприятливих умов для подальшого розвитку громадянського суспільства в районі.

Районна державна адміністрація проводить активну роботу, спрямовану на розвиток інститутів громадянського суспільства та забезпечення суспільно-політичної стабільності у регіоні. Особливу увагу було приділено налагодженню ефективної взаємодії з громадськістю. З метою сприяння обміну інформацією між громадськими організаціями та органами виконавчої влади, забезпечення проведення діалогу з різних суспільно-політичних і соціально-економічних проблем діє Громадська рада при районній державній адміністрації. На своїх засіданнях члени ради здійснюють аналіз суспільно-політичної та соціально-економічної ситуації в районі, попередній розгляд деяких проектів розпоряджень та інших нормативних документів райдержадміністрації з найважливіших питань суспільного життя, внесення пропозицій щодо розроблення проектів таких документів. Робота ради сприяє узгодженню позицій районних громадських об’єднань і органів виконавчої влади з метою поглиблення демократичних реформ в районі, розв’язанню актуальних проблем суспільного життя та забезпеченню громадянського миру і злагоди. Керівники громадських організацій на засіданнях Громадської ради при райдержадміністрації постійно отримують інформацію про соціально-економічний та суспільно-політичний розвиток району.

Районною державною адміністрацією проводяться консультації з громадськістю з питань, що стосуються реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Щомісячно в районі проводяться Єдині дні  інформування населення, під час яких лекторськими групами сільських, селищних рад, районної державної адміністрації та громадськістю обговорюється ряд актуальних питань суспільно-політичної, економічної,  соціальної  тематики.

В газеті «Голос Таврії», на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації в рубриці «Консультації з громадськістю», на сторінці районної державної адміністрації в соціальній мережі «Фейсбук» постійно оновлюється інформація щодо публічного громадського обговорення та висвітлення соціально – економічних реформ.

У районі зареєстровано 32 об’єднань громадян, це:

– Чаплинська  районна  організація  Спілки  жінок України;

– Громадська організація «Відокремлений підрозділ «Ветеранська  організація Чаплинської об’єднаної територіальної громади у  складі організації ветеранів України»;

– Чаплинська районна організація  Української  Спілки  ветеранів  Афганістану /воїнів-інтернаціоналістів/;

– Чаплинський  курінь Херсонського  коша  Українського  козацтва;

– Чаплинська районна організація Української  соціал-демократичної  молоді;

– Чаплинське районне відділення громадської організації «За процвітання Херсонщини»;

– Чаплинська районна організація Союзу жінок-трудівниць «За майбутнє дітей України»;

– Чаплинський  районний  осередок  Міжнародної  громадської організації «Школа рівних можливостей»;

– Чаплинський  районний  осередок  Суспільної  Служби  України;

– ГО «Чаплинський осередок Ліги соціальних працівників»;

– Чаплинська районна організація Херсонського обласного центру «Успішна жінка»;

– Чаплинська районна громадська організація «Чаплинська козача паланка»;

– Чаплинська районна громадська організація Українського товариства мисливців і рибалок;

– Чаплинське районне товариство Всеукраїнської громадської організації «Українське Реєстрове Козацтво»;

– Чаплинська районна громадська організація «Єдина Родина»;

– Чаплинський районний осередок Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Союз Чорнобиль України»;

– Чаплинська  районна громадська  організація «Чисте  серце»;

– Чаплинська районна громадська організація  «Ахисхалилар»;

– Громадська організація  «Центр  розвитку громадських ініціатив» «Таврійський  край»;

– Громадська організація «Діти  Таврії»;

– Громадська організація «Корівка» селища Молочне;

– Громадська організація «Від  серця  до  серця – Строганівка»;

– Чаплинська районна організація Всеукраїнського жіночого Народно-легалізовані  демократичного об’єднання «Дія»;

– Чаплинська  районна  організація  Всеукраїнського  об’єднання «Держава»;

– Чаплинська  районна  організація  Товариства  сприяння  обороні  України;

– Чаплинська районна організація Всеукраїнської громадської організації «Антикримінальний  вибір»;

– Чаплинське відділення Громадської організації «Херсонська обласна Асоціація працівників санепідслужби»;

– Чаплинська  районна  організація  Товариства Червоного Хреста України;

– Чаплинський районний осередок Громадської організації «ФРОНТ ЗМІН»;

– Чаплинська районна організація громадська організація Асоціація  сільгоспвиробників «Таврія»;

– Чаплинська громадська організація «Турбаї».

Серед найактивніших; «Чаплинський осередок Ліги соціальних працівників»; Чаплинське районне товариство Всеукраїнської громадської організації «Українське Реєстрове Козацтво»; Чаплинська районна громадська організація Українського товариства мисливців і рибалок; «Центр  розвитку громадських ініціатив» «Таврійський  край»; Чаплинська районна організація Української Спілки ветеранів Афганістану /воїнів-інтернаціоналістів/.

Громадська активність в її організованих формах охоплює сьогодні майже всі сфери суспільного життя регіону й сприяє вирішенню актуальних питань.

 

 

 

 

  1. Стан національних відносин

Основний національний склад населення району – українці, росіяни, турки-месхетинці;

організації національних меншин у районі – 1;

кількість злочинів на міжетнічній основі – не зафіксовано;

міжетнічних конфліктів – не зафіксовано;

протестних або інших масових акцій об’єднань національних меншин – не було.

 

  1. Релігійна ситуація

На території району діють наступні релігійні організації:

– Українська православна церква Київського патріархату;

– Українська православна церква;

– Церква християн адвентистів сьомого дня;

– Церква Християн віри Євангелійської;

– Євангельські християни баптисти;

– Римо-католицька церква;

– Духовне управління мусульман України.

Міжконфесійна ситуація в районі на даний час безконфліктна, налагоджена тісна співпраця органів державного управління, місцевого самоврядування, правоохоронних органів з даного питання.

 

  1. Інформаційна діяльність

Інформування населення про діяльність органів влади відбувається на сторінках газети «Голос Таврії» (тираж складає 1800 примірників).

Районна державна адміністрація має власний офіційний веб-сайт  (http://chapl-rda.gov.ua/) та сторінку в соціальній мережі «Facebook». Дані інформаційні ресурси регулярно наповнюється актуальною інформацією, новинами, інформацією про діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Велика увага приділяється до висвітлення таких тем на офіційному сайті у відповідних розділах, як популяризація контрактної армії, енергоефективності, діяльності центральних органів влади та обласної адміністрації.  Дані інформаційні кампанії охоплюють усе населення району.

Соціальна реклама розміщується на сторінках газети «Голос Таврії», офіційному сайті районної державної адміністрації та та сторінці в соціальній мережі «Facebook».

Поширити через...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Інші статті

Leave a Comment